livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Carol Service

Publicerad 2012-12-07 23:05:24 i Allmänt,

Kom just tillbaka från en jättemysig Carol Service. Jag som inte är särskilt religiös av mig gick till en kyrka frivilligt och det var inte en midnattsmässa. Jag är chockad av mig själv. Men trevligt sällskap en massa julsånger, kortare texter ur bibeln, vi var ju trots allt i en kyrka. En jättebra talare, antar att han var en präst men han var inte klädd som en präst men han var i alla fall strakt troende så mycket kunde man utläsa mellan raderna. Efteråt fick man mince pie och kakor, kaffe, te eller saft. Kyrkan i det här ladet gillar att mata mäniskor, efter åtminstone söndags gudtjänsterna så får de lunch. Får man de i kyrkan hemma? Ingen aning aldrig gått i kyrkan särskilt regelbundet. Med tanke på att vi inte ens pratade om gud mer en gång under hela konfirmationen så är kanske inte det så konstigt.

Så kyrkan vann över tyska provet på måndag som jag borde plugga till, men det är ju så tråkigt. Får bli en heldag med tyska imorron istället…antagligen inte.

So just came back from a Carol Service, I am not a person that goes to church very often, usually once a year around Christmas time, and even then it is mainly because of tradition and the really warm feeling in the church at Christmas with all candles and carols. The service was really nice, a couple of readings and a “preach” of sorts from a really great speaker who had come all the way from Hull. (He said it was 7 hours on the train and who am I to doubt him.)Live orchestra that played for all the carols everyone just singing along. A PowerPoint with the lyrics at the front of the church. The Church was pretty much packed which I was slightly surprised by,, not really what I had expected maybe. But nice service and nice company. Afterwards mice pie, biscuits, tea and coffee was served. Nice evening on a whole, time for some German…probably not but I’ll give it a try.

Juldekorationer på Campus

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2012-12-08 01:09:17

Va kul stt du börjat skriva på engelska, har du många intenationella läsare? Roligt att du gick på kyrkgrejen, läste du om min kyrkupplevelse?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela