livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Carols for All Concert

Publicerad 2012-12-09 23:32:31 i Allmänt,

Genrepet började vid 14:30 men vi skulle vara där runt 14:00. Som vanligt tog det en stund att hitta rätt ingång. Fick gå runt hela kyrkan innan man hittade en dörr som var öppen. Genrepet var över vid 16:00. Fösta konserten började 16:30. Kyrkan där konserten hölls i var något mittemellan men eftersom det var högt i tak blev det ändå ganska bra akustik. I taket av kyrkan satt det en massa sköldar, inget ovanligt i det, brukar ju alltid sitta sköldar i kyrkor med ty adelsfamiljer. Det var dok inga adelsfamiljer som jag först trodde utan amerikanska stater. Vet inte varför man hade satt upp alla (räknade dem inte så kan inte garantera att det var alla, men de var definitivt fler än 13 och varför bara ha med en del). Konserten tog dryg 1 timme 45 minuter. Sprang hem eftersom det var 1.5 h till nästa konsert fick i mig lite nudlar innan det var dags att springa tillbaka.

Den andra konserten gick väl sådär, en hel del från kören kom inte tills den andra, vilket jag väl tycker är dåligt. Det gjorde att vi andra fick ta i lite extra. Men nu är det över, tyska prov imorgon…känns inte bra. De hade sagt åt oss att ha glitter eller tomteluva på oss, 2 pers i kören hade tomteluva, lite fler hade glitter, fast de hade så lite så det syntes inte, jag var den enda som körde på glitter á la lucia tåg på dagis. Oops..

 

USA:s stater, har de vapensköldar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela