livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Förhalning

Publicerad 2012-12-03 00:15:50 i Allmänt,

Varför ska det vara så himla lätt att procastinata? (Skjuta upp saker helat tiden för dem som inte kan svengelska). Idag var det tänkt att jag skulle läsa till arekolgin imorgon, det gick ju sådär. Istället fastnar man framför The Reader en film från 2008 med Kate Winslet bland annat. Bra film, långt mer intressant än tidiga civilisationer i Nordamerika. Efter att jag tackat nej till att hänga med Sam och Elin ner till the Bobbin för käk, så bestämde jag mig för att gå till bibblan och lämna tillbaka filmerna, käka lite toast till kvällsmat och faktiskt t tag i läsingen. På vägen tillbaka från bibblan springer man in i ytterligare polare som ska till the Bobbin, tackade nej ännu en gång, skulle känts lite mysko och dyka upp på the Bobbin med de här kompisarna samtidigt som man just tackat nej till de andra som redan var där… Gick hem, åt min toast och insåg att jag inte skulle få något gjort på mitt rum. Gick då ner till Crombie gör att skriva ut tyska läxan som skulle in imorron. Det slutade med att jag faktiskt gjort det mesta av arbetet till mina tutorials på tisdag och torsdag, och det tog bara dryg 1,5 h. Det hemska är att trots att man många gånger har svart på vitt att gör skiten och få det gjort så tar det inte så sabla mycket tid så lär man sig aldrig. I alla fall inte jag. Men har dock fortfarande dryga 15 sidor kvar att läsa om jag vill ha läst före i arkeologin…

Tyvärr har jag inte besegrat "de onda tvillingarna Förhalning och Distraktion" än och kommer antagligen aldirg att så göra. 10 poäng för den som kommer på var citatet kommer ifrån :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela