livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Knäck

Publicerad 2012-12-23 20:19:55 i Allmänt,

Idag blev det till och göra knäck. Himla enkelt att göra bara 3 ingredienser som bas och sen kan man ju lägga till om man vill ha i typ mandel eller något annat. Här hemma blir det ofta bara basen eftersom folket ogillar det där med mandel och vill bara ha den "plain" så att säga. Det går fort att koka upp den till ca 100 grader men att få upp den till de där ca 120 tar lång tid. Vet att det går att göra i mikron, men gör jag den på spisen så kan jag ju enligt mig kolla enklare temperatur och sånt och genom det styra om den ska bli kola seg eller hård. Idag fick den bli mer åt det sega hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela