livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Studieförsäkran

Publicerad 2012-12-04 17:38:53 i

För den som intte vet det så måste man lämna studieförsäkran till CSN innan man kan få några pengar. Man säger helt enkelt att JA jag tänker fortsätta plugga, när kommer pengarna.  Man ska lämna en sådan här försäkran innan varje termin, men om man går tre terminer så gäller den andra studieförsäkran för båda de två sista terminerna. 

Fick i mejlen att det var dags att lämna studie försäkran om man ville ha några pengar nästa termin. I höstas behövde jag bara klicka i en ruta på nätet, den här gången fock jag en pdf fil som skulle skrivas ut och skrivas under av mig och av en person på universitet. Den lätta delen var underskrifterna nemas problemas. Lite längre tid tog det att hitta någon men en stämpel som verkade passande i rutan för institutions stämpel. Men det löste sig snabbt, kvinnan som stämplade sa att hon hade stämplat ett antal blanketter under dagen :=) Så nu är det bara att gå till postkontoret och posta brevet och hoppas på att det kommer fram så man slipper sova på gatan nästa år. 

Kommentarer

Postat av: slösan nr 1

Publicerad 2012-12-04 20:35:53

Jag röstar för gatan. lovar att bidra med en fleecefilt som kan värma dig nån grad under hösten o vintern :)

Svar: Jag tackar 6 fot under jord
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela