livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Terminsslut!!!...inte riktigt

Publicerad 2012-12-14 13:43:49 i Allmänt,

Sista dagen med föreläsningar idag, terminen tar tekniskt sett inte slut förens i slutet januari efter proven, men ni fattar nog i alla fall. Så snart dags att bege sig hemåt, har inte börjat packa ännu och det blir ju spännande att se om man får med allting, antagligen inte men hade antagligen inte orkat släpa med mig den stora väska i alla fall. Eller jo det hade jag väl men kändes inte riktigt nödvändigt. Skulle det funnits en mellan väska så hade jag nog tagit de. Lite större än handbagaget men inte jättestora resväskan hade nog varit perfekt.

Är inte avundsjuk på hon som ska flytta och ta med sig alla grejer på tunnelbanan i New York idag, hoppas det gick bra och att det fanns några hjälpsamma människor eller hiss någonstans.

Först föreläsningen var ganska underhållande, Vikingar. Föreläsaren tog upp en massa myter om Vikingar och hur dessa har uppstått. Tex. Det där med hornen på hjälmarna, dricka mjöd ur människoskallar osv. Han visade också en hel del exempel på dessa myter och hur de används i populärkulturen. Asterix, Hagar?, Mupparna med mera.

Under håltimmen passade jag på att gå till postkontoret och skicka iväg en massa julkort, regnar och blåste något förfärligt men om jag ville ha iväg dem så. £6.50 för 7 julkort samtliga utomlands vet inte om det är så farligt, tur att de inte är fler.

 

Last day of uni for the year today. One more  tutorial and one more lecture to go then I am ready to fly back to Sweden on Sunday. First lecture of the day was about Vikings today and then and myths about Vikings. Got shown some “good” old examples of Vikings in culture today, Asterix and Obelix and so on. Quite fun lecture a nice end of the course. Posted some Christmas cards as well. Might as well do it while I still remember it, right? 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-14 19:43:02

Inte särskilt avis på henne heller ;)

Postat av: CT-tösen

Publicerad 2012-12-15 04:40:16

Kan meddela att jag överlevde, men shit va svettigt de va!! Konkade över 35kg, bytte 2 tåg o hade massa tröjor på mig;) haha tackar att times square hade en hiss:)

Svar: Va skönt! Va du tvungen att flytta till en så farlig delstat?
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela