livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Jobb & Skoj

Publicerad 2012-07-16 00:10:43 i Allmänt,

Har träffat en kompis idag. Skulle träffas typ en timme innan jag skulle jobba, hade en barnguiding på eftermiddagen. Den timmen slutade kl 22:00. En trevlig dag med härligt tjejsnack :) Trodde jag kunde ta ett tåg som gick 22:24 hem. Det visade sig att sista tåget hem på en söndag var 20:24. Oops! Som tur var kunde pappa hämta mig på perrongen innan. 
 
Jag skulle ju som sagt jobba också så jag hade en timmes barn guiding på Flygvapenmuseum. På en barnvising så lotas barnen runt med museets maskotar Drakel och Viggo. Det är roliga visningar som kan gå lite hursom helst  beroennde på gruppen. Visingarna skiljer sig ganska mycket från vuxenvisingar då barnen mr mer spontana än vuxna. Dagens visning gick bra, dock inte den bästa visingen. 
 
 
Drakel och Viggo
 
Tack vare mamma har jag till ytterligare några grejer att ta med mig i höst.  Mamma var snäll och gav mig några grytlappar som hon gjort. Tack mamma! Där sparade jag några kronor och jag vet ju redan att dom är bra eftersom du har gjort de flesta grytlappar vi har här i huset. Dessutom har sorterade vi ut vilka sängkläder som ska med. Nu behöver jag dock en resväska så jag får det över havet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela