livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Liseberg!!!Fr

Publicerad 2012-07-22 23:07:20 i Allmänt,

Har i helgen träffat en klasskompis från gymnasiet, Carro. Vi hade bestämt oss för att åka ner till Göteborg och gå på Liseberg. Hon tog med sig en kompis från universitet också, Melissa. Jag hade aldrig träffat henne förut men hon var jättetrevlig. Hon hade dessutom med sig sin kusin. Vi åkte med Swebus från Jönköping till Göteborg vid 11... tiden och var nere i Göteborg vid halv två typ. Vi bestämde oss för att gå till Liseberg från centralstationen för att få lite promenad efter bussturen. 

Alla köpte åkband så klart det första vi gjorde. Sedan så var det bara att åka. Det var fint väder, lagom varmt och solsken så det var ganska mycket folk. Därför var också köerna ganska långa så efter typ 2 timmar hade vi bara hunnit åka två saker, Bergsbanan och Kanonen. Efter det började vi bli rejält hungriga så beslutade oss för att åka AtmosFear och sen käka. Så det gjorde vi. Vi åkte typ bara saker som jag aldrig åkt innan. Det var flera år sedan jag var på Liseberg så en del fanns inte då och en del var jag för feg för att åka. Efter att vi käkat skulle vi testa lyckan på olika spel. Melissa lyckades vinna sin favorit m&m på andra försöket, det vara riktigt kul att se hur glad hon blev. Själv så lyckades jag aldrig :) Liseberg på kvällen var jättefint med alla lampor, det var tur att det var så varmt ute även på kvällen. Lämnade Göteborg vid 11 tiden. Var i Jönköping vid halv två på natten. Stannade hos Carro i Jönköping över natten. Kom hem i eftermiddags, blev ut och plocka blåbär för att slappna av lite. Blåbären är gigantiska i år. Imorron blir det Blåbärspaj!

Liseberg by night

 

En lycklig tjej!

B&J 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela