livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Brandlarm igen..

Publicerad 2012-11-15 10:59:04 i Allmänt,

Nu när någon hittat brandlarmsknappen så tjuter brandlarmet flera gånger om. Eller ett par gånger i alla fall sedan i fredags. I natt var det dags igen. Klockan 3:30 det konstiga är att jag inte vaknar av brandlarmet utan av folket som samlas nedanför mitt fönster och tjattrar. Den här gången så sa portiern att det var någon som krossat glaset på brandlarmet och startat de och att om någon blev påkommen så kontaktades polisen...bla bla om någon visste vem det var den här gången så skulle de säga till. Det vanliga ni vet, är väl onödigt att säga att det troligtvis inte kommer ha någon effekt.
  1.  Ingen är väl så dum att de startat brandlarmet när portiern eller någon annan person med någorlunda auktoritet är i närheten. Säkrast gör man det när ingen annan är där (skulle iallafall jag tycka om jag nu någon gång skulle få för mig att testa...)
  2. Ingen som vet något kommer säga något och skvallra på kompisen.

Kommentarer

Postat av: gossip girl

Publicerad 2012-11-15 17:07:00

Vi vet att det är du, försök inte skylla ifrån dig. mohaha. så högstadie-varning, snälla växt upp!! du pluggar på universitet ;-)

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-11-16 22:09:16

Vet hur det känns när brandlarmet går lite titt som tätt ;)

På Island gick brandlarmet sönder ett par gånger, men bara på våran våning, så var bara vi som stördes av det, vilket tog längre tid innan de stängde av det xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela