livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Halloween!!!

Publicerad 2012-11-01 17:46:45 i Allmänt,

Gårdagen var ganska fullpackad dock inte av plugg…Letade böcker i biblioteket på morgonen hittade några men inte de jag faktiskt ville ha. Efter lunch så var det dags att bege sig till stan för mötet med Job centre så att jag jan få ett NINo inte NIS som jag av någon anledning trodde att det hette. Mötet tog kanske 20 minuter. Så nu tar det upp till 10 dagar så kan jag få mitt nummer och börja jobba om jag skulle vilja det. Efter mötet så skulle jag leta efter ytterligare prylar till kvällen.

Köpte en BB Cream för 4£, ett jätte rött läppstift och ett rött glitter nagellack (som jag btw redan har hemma… i Sverige alltså).  När man lämnat det mesta hemma så upptäcker man alla de där småsakerna som är så viktiga men man aldrig riktigt tänker på. Tex. Ett sykit, nål och tråd liksom. Eftersom knappen på min kostym lossnat så var jag tvungen att hitta ett sykit. Hittade ett efter mycket om och men för 1£ på en Poundshop, typ som ÖoB, eller Bubbletian. Gick till Primark köpte ett par skor till kvällen, blev ett par ballerina för 6£, hittade jättefina skor men de väntar vi lite med…någon dag så hehe.

Så efter middagen så skulle alla göra sig iordning. Alla i våran lägenhet klädde ut sig utom en…Förfest i lägenheten och alla blev fotade. Vi hade två vampyrer, en Fallen Ängel, Rödluvan, Doctor Who ( 11th Doctor aka Matt Smith), två smurfar, en Älva, Barbie.  Sedan vidare in till stan, vid 10 tiden. Satt på Atheneum som är en bar, sedan vidare till klubbarna. Alla sa att vi skulle gå till Garage, men vi började med att gå till Espionage som var totaldött, så vi begav oss vidare mot Garage. Kön var as lång så vi gav oss därifrån. Fick tipset att gå via Campus baren som ligger granne till Garage. Gjorde det, köpte inträdet till Garage för 7£. Svindyrt! OCH vi gick inte ens in till Garage!!!

Vi började ge oss av hemåt vid halv två tiden, då var några hungriga så de skulle käka. Jag följde med två svenska killar för de tänkte gå hem direkt…Vi gick så fel att det fanns inte. Försök inte ens tala om för två envisa fulla killar att de är helt fel ute för de bryr sig inte. Vi kom inte hem förrän halv tre. Och då ska det ju nämnas att går man raka vägen ifrån stan så tar det max 15-20 minuter hem…

Hann ifatt de andra som hade käkat på vägen hem. När vi kom upp till lägenheten låg Tom,en av smurfarna och sov utanför dörren till våran våning J Efter en dusch för att återfå känseln i tårna och tvätta bort sminket gick jag och la mig. Halloween var äntligen över! Puh! 

Man måste bara gilla Primark, 6£ till och med min studentbudget klarade det :)
 
Getting ready :)
 
Visst är det ett sött Spöke :D
Vampyr??? Eller något...

Kommentarer

Postat av: amerikatjejen..

Publicerad 2012-11-02 02:48:43

Heeej!
va ambitiös du va som fixat så mkt! har jag förresten sagt att brevet kommit fram. jag tackar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela