livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Lördag igen

Publicerad 2012-11-24 17:18:40 i Allmänt,

Lugn lördag idag. Gick på en dryga 2 timmar lång promenad längs stranden och via ASDA och hem. ASDA är typ som ICA Maxi har allt. Nere vid stranden ligger det att antal olika mataffärer, påminner ganska mycket om Ikano förutom att alla affärer utom två är mataffärer. Idag var det kö till en affär som skulle läggas ner. Tror att det var någon slags elektronik affär, tänk Elgiganten. 60% rabatt på allting. Jag gick inte in, orka stå i kö och dessutom så skulle jag nog inte handlat där inne i alla fall.

På vägen tillbaka från ASDA möttes jag av en massa människor med skotska flaggor och kilt…misstänker att det var dags för fotbollsmatch för det var mycket folk utanför stadion. Ingen aning om vilka som spelar men de fanns några försäljare som sålde skottska flaggor etc.

När jag kom hem var det hög tid att tvätta en omgång eller två. Det sär med grader och att färger ska någorlunda matcha varandra…glöm det. Här är det färg och vitt som gäller. Speciellt tvättmedel till svarta kläder aldrig sett något sådant här. Gillar tvättmedlet här dock, lätt att dosera en tablett per tvätt. De ser ut som diskmaskins tabletter. Antar att det finns sånt tvättmedel hemma också men har aldrig letat efter det. 





Lekte lite med kameran medans man var ute 
 

 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2012-11-25 00:26:11

Vilka fina bilder!! Kul att kolla på:) har hängt i philly idag, men de har varit kallt o grått=min mobilkamera vägrar. Isf får jag sno bilder från resesällskapet som var redig nog att ta med kameran.

Svar: Hämtade ditt brev idag :) Säg till var/när jag kan skicka svaret
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela