livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Uppsats...

Publicerad 2012-11-27 19:32:42 i

Fick tillbaka den första uppsatsen som egentligen är min andra. Alltså den andra uppsatsen jag lämnade in, men den första jag får tillbaka. Hade bestämt med en annan tjej at vi skulle gå dit samtidigt, moralsikt stöd liksom. Först hittade vi inte byggnaden, men de frågade vi snabbt efter. Men då hittade vi ingen ingång. Hittade en ingång som vi insåg antagligen var fel, gick in men då var nästa dörr låst och id-korten funkade inte till att öppna dem. Som tur var fick vi hjälp av en vänlig kvinna som berättade hur vi kom rätt. När vi kom in så fick vi gå in en och en och få våran feedback. Jag hade uppenbarligen missat en massa formella saker, som att font-size 12 gällde…jag hade 11. Så de fick man avdrag för. En del andra typiska missar, som att några av sid referenserna var i en större font…oops. Irriterande missar om man säger så. Det här var den uppsats som jag tyckte gick sämst, men som vanligt de grejer som känns dåliga när man lämnar in dem så brukar de få ett ganska bra resultat. Så ja de gick betydligt bättre än väntat. Men de gör mig bara mer nervös inför uppsatserna som kändes ok, inte jättebra men ok liksom, de kommer antagligen att ha gått åt….gissa var. Men de får jag vänta på ytterligare lite till. Ahhhh!

Klockan 15 hade jag ett Staff-student Liaison committee meeting jag var tvungen att gå på eftersom jag är Class-rep för Arekologin också. Class-rep innebär att folk kan komma till mig med problem dom kanske stöter på i kursen, frågor om kursen etc. och jag meddelar då sedan våran Course Co-ordinator. Mötet skulle ta en timme, det tog närmare två. Men det var ett riktigt trevligt möte, me som vanligt så är det väldigt svårt att få någon feedback rfån elever. Det gällde både år ett och två, så hade inte jättemycket att säga.

Men vi kom fram till att studenterna skulle göra sin egen kurskatalog som ett projekt, för att visa framtida studenter hur kurserna ser ut från ett student perspektiv. Låter som att det skulle kunna blii ett kul projekt. Nu är det snart dags för Doghnut Night. varje tisdag är det gratis munkar och kaffe/te i Crombie så det brukar locka en del :) Och som ni kanske har märkt så är nog ordet gratis ett av de mest frekventa som dyker upp i positiva sammanhang. 

En random bild jag tog idag...

Kommentarer

Postat av: slösan nr 1

Publicerad 2012-11-27 22:36:36

Nästa gång vi ska på resa blir de vandring, bo under en gran, äta lingon o rå svamp. Känns ju som ett hotell ligger långt borta från ditt nvarande jag. Slösan fr småland har fått konkurens;-)

Svar: Sounds like a plan, as they say over here
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela