livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

NIS, Regnjacke eftersök

Publicerad 2012-10-16 17:48:58 i Skottland,

Slutade tidigt idag, redan klockan 12. Så gick hem och åt lunch och drog sen till stan för att lösa problemet med mitt möte den 5 November för att få ett NIS nummer. När jag hittade stället så fick jag hjälp på direkten tjejen i kundcentrat va jätte trevlig, och jag hade hört rätt de var måndagen den 5 november, men nu är det flyttat till onsdagen den 31 oktober istället och till klockan 13:30 så det var ju bra Sedan skulle jag hitta en regnjacka til fieldtrippen imorgon, hittade inga på Primark, "det var fel säsong" men hittade en mjuk röd långärmad tröja itsället. kostade bara £5 och någon håller påå att frysaihjäl här borta då hon inte tog sina långärmade tröjor med sig...Så jag har bestämt mig för att ta en dag och shoppa långärmade tröjor. Inte världens roligaste men men. Gick sedan vidare till en lågprisaffär  och köpte ett paraply och lite nudlar. När jag kom till BHS så hade de en regnjacka MEN £20 för en regnjacka...tror inte det. Jag bestämde mig för att jag får stå ut imorrn och testa med paraplyt. 
 
Sedan vidare till Morrisons för att köpa bröd och nudlar, så nu ska lilla jag klara mig ett tag hoppas jag. Jag ska iallafall inte  behöva köpa mat på minst 1.5 veckor hoppas jag. 
 
Jättemjuk och gosig, funderade på en fin aprikos eller en lila...fanns så många att välja emellan. 

Kommentarer

Postat av: Jan Bark

Publicerad 2012-10-16 20:36:33

Hoppas ni får en bra trip. Långärmad tröja verkar klokt.

Postat av: linnea i usa

Publicerad 2012-10-17 14:29:44

asso Elin jag fattar inte hur du kunde dra till Skottland utan långärmadtröja!! vad hade du i resväskan?? jag fick ju ändå me vinterjacka, termobyxor, vanliga kläder, 2kg godis, 3 träningsset o 4 par skor...

Svar: Jag har långärmade tröjor bara inte tillräckligt mycket. hm vad hade jag i resväskan? Handdukar, täcke kudde, jacka och en massa kläder, 4 par skor...etc.
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela