livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Oktoberfest

Publicerad 2012-10-05 17:58:44 i Allmänt,

Ikväll är det tydligen Oktober-fest här i stan. £5 och drick så mycket öl du kan. Hatar öl. Kanske sätter mig i bibliotekt istället.
 
Fick min sista inhalator hemifrån idag, så nu haar jag nog alla mediciner. Tackar! Försökte fixa internet bank till Bank of scotland men telefon numret jag skulle ringa funkar inte. Har iallafall varit inne på banken och fått IBAN och  BIC nummer. Nu ska jag bara testa att föra över pengar. Någonn som vet hur man gör? 
Vet bara att det är sabla dyrt att ta ut pengar i bankomaten här eftersom de tar 35kr i uttagsavgift varje gång. 
 
Har köpt vykort och postat lite brev också idag. Det är så mycket billigare att skicka brev här än i sverige. 87p till Europa och USA. 
 
På Historia tutorialen idag så skulle vi välja ett ämne att presentera jag fick Emiigration/immigration men jag har ingen aning om hur jag ska presentera det, vet bara att den ska vara 10-15 minuter och en powerpoint. Men man undrar ju om det ska vara som en lecture eller om man ska analysera det....
 
Beställde Sech vite topcoat häromdagen frå E-bay och den kom idag, nästa gång blir det thinner måste fatta hur man för över pengar till paypal först dock eller hur man koppar kortet. Trodde att jag hade kopplat kortet men den tog inte pengar ifrån kortet och där sitter jag desperat att betala och säljaren accepterar bara paypal. Som tur var löste det sig men nu är pay pal kontot nästan tomt. 
 
 
Världens bästa top coat!!! Det är nagellack för den som nte vet

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2012-10-05 21:08:21

hur kan du bara välja biblioteket före massa öl?? jag hade troligtvis gjort det samma ;)
åå va skojigt att du vet hur mkt portot är till USA, låter lovande :D

Svar: Nu håller jag bara tummarna att det kommer fram :)
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela