livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vecka två

Publicerad 2012-10-02 19:49:00 i Allmänt,

Andra veckan av lectures. Tutorials börjar den här veckan iallafall i historia. Har förökt förbereda mig men texterna som vi skulle läsa....fattar ingenting det är några gama dikter och översättningar från gamla krönikor från någon gång för länge sedan. Med översättning till någon gammal form av engelska, jag som knappt kan läsa gammal svenska. 
 
Igår hade vi tvätt kväll igen. Det slutade med att våran lägenhet spred ut sig i två tvättstugor, och ingen av dem var vår "egen". Så nu är köket fullt av tvätt eftersom det inte finns något torkrum och torktumlarna var värdelösa, så det är ingen som vill lägga ett pund på dem. Alla tvättade typ sina lakan, kann ni föreställa er drygt 10 personer som alla tvättar två lakan...Det blir ganska fullt :)
 
Idag fick jag så äntligen mitt bankkort till Bank of Scotland, behöver nu bara min PIN-kod och så¨behöver jag pengar till kortet. Gick in till stan idag och köpte lite livsmedel i form av bröd. Lämnade även in lite CV:n tror inte att det ger något och vet inte ens om jag vill ha något jobb, eller jag vill jobba men jag vet inte om jag har tid att jobba. 
 
Så här såg det ut i köket just nu, skulle behövt ett vidvinkel objektiv och en systemkamera, det här är bara drygt hälften. 
 
Till och med våran angry-bird fick agera torkställ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela