livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Utgifter, utgifter

Publicerad 2012-09-27 00:03:36 i Allmänt,

Har nu börjat köpa textböcker och samtidigt undvika att köpa för att spara så mycket som möjligt. Hur går det ihop sig när varje textbok kostar mellan 10-40£ styck. Jo, då ser ni så köper man allt man kan begagnat. Hittade en arkeologi bok för 8£ istället för dryga 30. Det var visserligen en 4th edition och de använde 6th men cordinatorn sa att det gick bra iallafall. Var tvungen att köpa tyska böcker, lyckades iallafall få läseboken begagnad, 9£ istället för 15£. Just det, jag gav upp mandarin, vet inte om tyska kommer gå bättre men min advisor var redo att döda mig så som jag velade med kurser, så nu väntar jag bara på att min tyska grammatikbok och lexikon kommer med posten.
 
Som tur är så har historian ingen coursebook däremot har de en "suggested reading list" på minst hundra titlar per kurs, och jag gör två....jag kommer att få bosätta mig i biblioteket. Vilket var min ide för att slippa köpa arkeologi boken, som är denn enda som faktiskt verkar intressant. De väger då f-n ton, ok kanske inte ton men lätt 2kg styck. 
 
Ikväll har jag också varit och kollat in the Choral society, skolkör skulle man väl kalla det i Sverige. 80% kom ifrån musikprogrammen, 19% var antagligen lärare? gamla var de iallafall och 1% var vi som inte hade registrerat sig och betalat. Det var kanske 100-120 pers i kören så en ganska stor kör, och väldigt traditonell. Vet inte om jag ska joina den. måste joina amnesty också, men amnesty kostar iallafall bara 3£ och inte 15£. 
 
Fick mitt brev ifrån hemmet med inhalatorn idag, iallafall den ena inhalatorn. Vet inte om de glömde den andra eller om jag inte var tillräckligt tydlig, men nu har jag iallafall ventolin-kopian, som jag redan hade en efter att ha åkt till NHS(Nationa Health Service) halv tre mitt i natten för en vecka sedan lite drygt. Tack mamma och pappa! Skicka mer Choklad :D
 

Kommentarer

Postat av: Jan Bark

Publicerad 2012-09-27 07:59:55

Dina Tyska böcker är på väg. JAg lämnade dom på posten (ica) igår eftermiddad innan tömning. ÄR troligen hos dig i början an nästa vecka. Två brev på ca 1 kg vardera.

Om du skulle haft en inhalator till har nog du och mamma missuppfattat varandra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela