livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Carol Service i Aboyne

Publicerad 2013-12-16 16:26:00 i Allmänt,

Efter att ha varit i Aberdeen i över ett år om än inte konstant så har jag faktiskt för första gången tagit mig utanför stan. Ok visserligen var jag i Stonehaven i påskas när familjen var över och sedan ytterligare en tur till Stonehaven med en spontantripp med lägenheten precis innan vi skiljdes åt i somras. Igår blev det ytterligare en spontan resa men denna gången till Aboyne. En av killarna i lägenheten kommer därifrån och han skulle hem för en Julsångs gudtjänst så jag hängde på. Bussen ut tog väl ca 1.5 timme men vi tre som åkte ut sov typ mest hela tiden. Gudtjänsten var i en liten liten stenkyrka. Den var jättemysig men storleksmässigt tänkte jag nog kapell snarare än kyrka. Gudtjänsten var uppbyggd kring sång och bibleläsning men de var ingen predikan. De började med att biskopen välsignade alla och man rabblade Herrens bön, eller om det var trosbekännelsen jag blandar alltid ihop dom. Efter gudtjänsten var det lite att dricka men sedan så begav vi oss hem till hans föräldrars hus eftersom de bjöd kören på efterfest. Tanken var att vi skulle gått ut och ätit men resturangen var stängd så vi stannade och fick gratis middag istället. När vi sedan skulle ta bussen hem så visade det sig att den sista bussen på en söndag gick hem 21.10, vi var där 22.10 så vi fick gå tillbaka till hans hus och låna en bil. Det gick ju bra det med vi kom ju hem till slut iallafall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela