livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Fettisdag

Publicerad 2013-02-12 23:09:58 i Allmänt,

Så idag Fettisdag, Semel dag eller kalla det vad ni vill. Sjalv har jag inte fått några semlor då de här borta i Skottland inte har semlor. Istället firar de Pancake day. Syftet är den samma som semeldagen, man ska äta lyxig mat innan det är dags för fastan. Har aldrig fastat i hela mitt liv och känner ingen Kristen person som fastar heller. En del muslimska klasskompisar har ju följt Ramadan men de är nog de enda jag kan komma på som faktiskt fastat på riktigt så att säga.

Men det var ju munk kväll ikväll så jättemycket plugg har det inte blivit. Ytterligare ett brandlarm precis när vi kom tillbaka från Munkarna för andra gången eftersom Val skulle ta några extra, tror hon tog en 10 stycken allt som allt. De flesta andra tar ju en och så te/kaffe när de är där nere och är nöjda med det men inte Val.

Och det här var mer än jobbigt, har hittat å men inte de andra två. It’s a pain to write in Swedish with this keyboard so its probably not going to happen very often.  

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-02-13 11:03:06

Om jag fattat mac os rätt så går det att själv lägga till snabbkommandon för de tecken man behöver använda. Vi kan säkert titta på det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela