livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Konstiga tankar snurrar omkring

Publicerad 2013-02-19 19:47:00 i Allmänt,

En av dessa konstiga tankar som slår en vid konstiga tillfällen är väl ändå denna. Om något skulle hända med mig vem skulle sakna mig då? Hur lång tid skulle det ta innan någon saknade mig? Har funderat lite på det här i Skottland. Familjen är ju hemma i Sverige och man skypar med föräldrarna normalt en gång i veckan men det behöver inte ens bli en gång i veckan. Har därför funderat på hur lång tid det skulle ta innan någon började fundera på om något hade hänt mig. Det skulle ju åtminstone ta en två veckor utan att prata med föräldrarna som de skulle misstänka att något var fel. Man skulle ju kunna bli kidnappad och mördad utan att de visste något eller ens anade något.

Visst man har ju flatmates men man har ju olika scheman och andra aktiviteter så ibland dröjer det ju ett tag innan man träffas regelbundet och sen kan ju en person frivilligt dra sig undan ibland. Och vem skulle de kontakta liksom, SRA, visst men det skulle ju ändå dröja ett bra tag innan det kom fram till hemmet att något hade hänt.

Det är ju inte som i skolan liksom när lärarna skulle märkt direkt att man var frånvarande en längre stund från lektionerna och då antagligen hade ringt hem. Här dröjer det ju åtminstone tre veckor innan de reagerar på frånvaron och då mejlar dem en och varnar för att man håller på att få C6 varning men om jag är inlåst i en källare eller ligger död i ett dike liksom så kan jag ju inte precis svara på ett mejl eller hur? Och det är ju inte så att familjen kan komma hit på två röda om det skulle hända något heller. 

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2013-02-19 23:38:53

Ja många konstiga tankar dyker upp då man är hemifrån... Jag skulle undra vad som hänt om fu inte varit inloggad på skype de senaste dygnen, inte skrivit nåt på bloggen eller fb. Men du har rätt, i den situationen du är i skulle de ta ett tag...

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-02-20 07:11:48

Det är inte någon konstig tanke för i så fall är jag också konstig. Jag har samma tankar men det jag hoppas på är att dina vänner hjälper till att hålla koll på dig. Eller rättare sagt att ni håller koll på varandra och hjälper. varandra om det. behövs. Givetvis ser vi dina aktiviteter på blogg och fb.

Svar: du har inte ens fb, om man kan ju ta break från både blogg och fb eller hur
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela