livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

4 Januari

Publicerad 2013-01-05 02:26:47 i Allmänt,

 Så då var jullovet över. Har kommit tillbaka till Aberdeen hel och hållen. Planet som kulle lyfta 18:35 lyfte nog snarare vid 19:00. Det stod på boarding kortet att gaten stängde 18:05, 18:25 hade vi inte ens börjat få gå på planet. Måste erkänna att man var lite fundersam just då. Men jag undrar o RyanAir vi medvetet sätter en för tidig tid som starttid för vi landade till och med 5 minuter innan vi skulle. Resan gick bra, enligt piloten flög vi via Norge ner över Aberdeen till Edinburgh. Han kunde ju ha släppt av mig i Aberdeen tyckte jag, det hade varit väldigt smidigt. Vi fick åka buss ifrån gaten och in till terminalen, det tog en sabla tid innan bussarna började köra men till slut så. Klarade passkontrollen med lite hjälp, lyckades ju lägga passet fel så läsaren registrerade de inte, men efter att bra-ha gubben lagt passet rätt var det inga problem att passera. Kom till Haymarket station i god tid. Tåget kom som det skulle, ganska fullt med folk men det mattades av efterhand. Är jag kom fram till Aberdeen så tog jag taxi, var för lat för att orka gå och ta bussen som jag inte hade orkat kolla när den gick. Bussen hade ju blivit billigare men inte så mycket billigare, ok kanske hälften av priset men taxin bara stod där och väntade på mig så snällt…jag kunde ju inte säga nej. Som jag har sagt tidigare taxi är oftast billigare än bussen om man är åtminstone två personer. I alla fall i stan.

Kom tillbaka till Crombie för att hämta ut nyckeln, fick dessutom nya MealPasses, som faktiskt hade våra namn och id-nummer till skillnad från de andra. De andra står det bara meal pass på och sen ett datum så tappade man ett av dem och någon hittade dem så kunde ju vem som helst använda det. Det  nya är dock inte laminerat, ska se om jag kan få någon att göra det åt mig eller åtminstone tala om var man kan göra det. Hade fått två brev medans man var borta, och brev tycker man ju om för det mesta. Den ena var ett brev från Sandra från USA det var det roliga brevet sedan var det det andra som det stod konfidentiellt på, man blev lite darrig, var det banken? Visar sig att det är från NHS som tycker  man ska göra ett ”Cervical Screening Test”. Vi får väl se hur det blir med den saken.

I alla fall jag överlevde och är nu tillbaka till verkligheten…usch! Längtar till den 24 Januari eller förresten det gör jag inte alls. 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-01-05 08:17:16

Skönt att se att resan gått bra

Postat av: NewJerseyTjejen

Publicerad 2013-01-08 14:51:25

Oj, brevet kom fram snabbt :)
Tur att resan gick bra !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela