livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

25-års tårta!

Publicerad 2013-07-14 08:19:36 i Allmänt,

Ibland får man ju en knäpp. Och då pratar jag inte enbart om resan till USA utan lite mindre knäppar så att säga. Fick en sådan I fredagskväll på väg hem från en promenade. Mamma och pappa firade 25 år sedan de träffadesnu I dagarna. Så då fick jag för mig att jag skulle baka en tårta tills de kom hem nu idag. De har varit I Polen några dagar. Det skulle dessutom vara förvånanasvärt rent I huset fick jag för mig. Rent och rent, jag dammsög huset det var allt, men alltid något eller hur.

Kom hem klockan 7 från jobbet igår kväll. Det första jag gjorde var att baka sockerkaks botten. Samtidigt som jag bakade så skypade jag md en kompis för att boka USA. Muti-tasking kallas det visst. Vid 11 på kvällen var man så I stort sett klar med tårtan. Och det enda som skulle göras var att dekorera den. Men det gjorde jag nu I morse. Risken finns ju att dekorationerna har “smält” bort I kylskåpet innan mor och far kommer hem. Och jag själv är ju I vilket fall inte hemma förrens vid 19:00 idag heller. Men hoppas de gillar den annars får jag väl äta upp den själv och då kommer nog vågen gå åt fel håll så att säga. Och växer gör man också men i färdrikting snarare än längdrikting. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline & Ronja

Publicerad 2013-07-27 14:44:48

Svar: Tack! Det tycker jag absolut att du ska göra :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela