livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vem behöver gym?

Publicerad 2013-07-03 16:55:34 i Allmänt,

Ja inte jag iallafall. Eller jo egentligen men eftersom vi har fått i uppgift att städa valsverken på jobben, eller snarare under dem så innebär detta betald stryketräning. Att städa innebär att stå och ösa slagg dagarna i ända. Och för den som inte vet det så är slagg skräpet som blir kvar i ståltillverkning och det väger  ganska mycket. Så ena armen och delar av ryggen börjar göra sig till känna lite mer än vanligt fast inte så mycket mer egentligen. Trodde det skulle bli värre med tanke på hur svag och otränad jag är. Men får väl se hur man mår efter en sommar där nere. Dessutom så är det ju sot överralt och det dammar som bara den så när man kommer ut därifrån ser man ju hel svart/grå ut och lungorna ser nog ut som hos en rökare fast jag inte tänt en enda cigarett. Har aldrig testat att röka överhuvudtaget faktiskt. 
Avslutningsvis kan jag bara säga att man somnar trots allt ganska skönt efter en arbetsdag. 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-07-03 21:01:30

Du hittar alltid sätt att spara pengar. Träna och få betalt kan det bli bättre. Trots sotet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela