livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Heta Arbeten

Publicerad 2013-06-19 16:00:00 i Allmänt,

Jobbet idag innebar inget grästrimmande, däremot hade vi Heta arbeten utbildning. Så satt i en föreläsningssal hela förmiddagen fram till typ 13 tiden. Men undervisningen innebar en massa raster och bensträckare. Utbildningen handlade om vilka regler som gällde vid Heta Arbeten, alltså typ bransäkerhet och vilka lagar och regler som gäller  Höll på att somna under förmiddagen men piggnade till så småningom. Boken man fick kändes lite som något man gjorde I mellanstadiet. Och då är ju det här för vuxna, hälfen av foket där var väl lite yngre och var liksom jag sommarjobbare och övriga var vanliga “gamla” anställda så att säga. Efter all teori fick vi gå ut och leka med brandsläckare och en docka. Man skulle testa att släcka elden. Och eld är ju lite kul att leka med, tyvärr fick man inte tända på utan bara släcka den. Men men dagen slutate redan vid 14 så slutade lite tidigt idag. Tyvärr var ju det vackra solskenet från måndag och tisdag borta. Men klagar ju inte direkt på att få gp hem tidigare. 

Kommentarer

Postat av: Per

Publicerad 2013-07-20 00:45:24

Hej!

Jag sitter just och knåpar ihop en jämförelse-site kring utbildningar om Heta Arbeten och hade gärna velat ha ett kort blogginlägg på min sida om hur det är att gå en sådan utbildning.

Tror du att du har lust, tid och möjlighet att skriva ett kort inlägg som jag kan få publicera.

Jag är inte intresserad av att sänka något företag så tristessen du uttrycker i ditt inlägg här kommer inte användas för att betygsätta en utbildning, utan jag är mer ute efter en kort berättelse om erfarenheten av en sådan utbildning.

Hör gärna av dig om det kan bli aktuellt, behöver alltså inte vara något tidskrävande.

/Per

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela