livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

The Great Gatsby

Publicerad 2013-06-06 10:42:30 i Allmänt,

Vi få som är kvar i Aberdeen är ganska uttråkade. Därför fick det bli bio igår kväll. Och eftersom Rosie jobbar på bion och kommer in gratis, och kan ta med sig en gäst och på grund av att det var onsdag och då har man som kund hos orange gå två betala för en erbjudande. (orange är ett telefon bolag) så kom jag, Rosie och Dave in på the Great Gatsby I Real 3D för bara 2.50£.

The Great Gatsby läste vi i engelskan i gymnasiet. Boken var väl sådär och den gamla filmatiseringen var väl också sädär. Finns bättre filmer och böcker men betydligt sämre också. Den här nya filmatiseringen med Tobey Maguire och Leonardo Di Caprio var väl bättre än den gamla men då kan ju det bero på att det finns mer teknisk hjälp än vad som fans då. Brukar inte gilla 3D och hade klarat mig utan det den här gången också.  

Gillar man glitter och glamour så är det en bra film att se. Välgjord men jag avskyr karaktärerna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela