livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

7th Heaven

Publicerad 2013-03-17 15:33:28 i Allmänt,

Det är något konsigt med den här helgen tror jag. Först går man på Strippklubb på fredagen, bio på lördagen och så i kyrkan nu idag. För er som känner mig så vet ni att detta inte är en vanlig helg i Elins liv. Hon är normalt en riktigt anti-social person som stannar på sitt rum och kollar YouTube mest hela dagarna och nätterna. 
Som sagt jag gick till en kyrka, frivilligt och det är inte ens Jul vilket ju annars enda gången om året som jag går i kyrkan. Rihannon och Patrick går i kyrkan varje söndag mer eller mindre och tyckte jag skulle hänga på. Sagt och gjort. Det var inte alls vad jag förväntat mig. Inte för fem öre. Jag trodde det var en helt normal ganska tråkig gudtjänst i en kyrka, med präst som predikade och sen några psalmer. 
Kyrkan låg inne i stan så vi fick gå en bit men eftersom jag inte är särskilt effektiv på Söndagar innan brunch iallafall så tyckte jag att jag lika gärna kunde hänga på liksom. Kyrkan och gudtjänsten var annorlunda, tänk Amreikansk frikyrka eller vad jag föreställer mig en svensk frikyrka är iallafall. Mycket sång och ganska avslappnat. Några böner men ingen Fader vår eller Tros bekännelse. Kändes väldigt udda. Undrade ju flera gånger vad jag gjorde där, men det var kul med all musik och så även om jag inte riktigt tyckte att det pasade med min bild av religös dyrkan eller vad man ska kalla de. Men det var en upplevelse det också men kanske lite för avslappnat flr min smak egentligen. Men nu dröjer det nog ett bra tag innan  jag sätter min fot i en kyrka med målet att faktiskt gå på Gudtjänst fram till Jul. 

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2013-03-17 17:25:53

Elin kmr vi känna igen dig när du kmr hem? Jag börjar bli lite orolig. Fast på skype verkar du "normal" ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela