livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Hej Då!

Publicerad 2013-03-01 09:23:48 i Allmänt,

Gick upp "tidigt" imorse 7.10 för att säga hej då till Elin som åkte hem idag. Hon bestämde sig för att hoppa av och åka hem och läsa upp betyg istället och förhoppningsvis plugga ekonomi i Sverge till hösten eller CBS (Copenhagen Business School). Lite sorgligt det är det ju utan tvekan men man ska ju göra det som känns rätt för en själv. Hon har haft konstant hemlängtan och saknat sin pojkvän och sina kompisar. Själv hade man ju bara den där akuta hemlängtan i början, som var hemsk! men det gick ju över som tur var. Visserligen lämnade jag "bara" familjen därhemma eftersom många av kompisarna också gått vidare till olika platser i Sverige och världen liksom. Hade antagligen varit jobbigare om man lämnat en partner i ett annat land för att plugga i fyra år men och andra sidan är vi ju fortfarande så unga. Men kommer att sakna henne men hoppas att allt går som hon vill och att hon är nöjd med sitt beslut. 
Efter att hon åkt var det ingen ide att gå och lägga sig igen så jag gick och hade frukost istället. 
Två lektioner idag och sedan en flat viewing. Ska skriva in en kompis som är borta tills på måndag på närvaro lappen, det ska nog gå om jag skriver med vänster :=)

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2013-03-01 22:12:25

Inte visste jag att det fanns en elin till i Skottland. Haha jag menar på din skola ;) va synd, tur attbde går bättre för dig!

Svar: Har nämnt henne tidigare på bloggen...hehe
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela