livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

RAF May Ball

Publicerad 2013-05-11 15:52:16 i Allmänt,

Så igår var det då dags för bal. RAF May Ball närmare bestämt. Har ju inte rikgit sett frame mot det ska väl erkännas. Iallafall, det började inte bra, plockar fram klänningen och inser till min fasa att jag på något sett lyckats få fläckar på den. Försökte desperate få bort det med vatten, tvättmedel och jag vet inte vad. Men det lyckades inte. Några kompisar fick komma och lugna ner mig. De tyckte dock inte att det syntes så tydligt och ärligt talat hade jag ju inte så mycket att välja på, var ju frestad att säga att jag inte kunde gå men det hade ju varit lite taskigt att säga det sisådär 2 timmar innan eventet.

Eftersom någon tyckte att det skulle funka att boka taxi typ 4 timmar innan så blev vi ju naturligtvis utan. Och ingen av våra kompisar som hade bil lyckades vi få tag i. Så det blev att gå dit. Det är ingen lång sträcka, det kändes dock lite konstigt att gå I långklänning och han I kostym, man kände sig lite utstirrad.

Vi var där tidigt för att hjälpa till att förbereda, och tur var väl det egenligen. Han hade förberett ett bildspel, men när vi kom dit så visade det sig att hans laptop inte hade rätt uttag för att kunna connecta med projektorn. Då blev det lite panik. En av tjejerna hade sin Mac och den gick att koppla med projektorn men bildspelet låg på ett windows program. Sedan funkade inte hennes externa disk eftersom den också var för Mac. Istället fick de använda mitt minneskort till kameran och kopiera over bildfilerna. Sedan blev det att göra om hela presentationen in IMovie. Kan ju säga att någon inte var glad. Speciellt som han inte är van vid att använda Mac i första hand. Men det löste sig.

Det skulle komma folk ifrån Edinburgh med buss. Det hela skulle börja klockan 8 men det visade sig att det varit en olycka på vägen till Aberdeen. Så Edinburgh folket blev väldigt försenade. Så istället för klockan 8 så började det nog snarare 9.30. Då var folk lagom hungriga. 3 rätters middag. Sedann dags för dans….

Jag kan ju absolut inte dansa! Som tur var gick bandet igenom hur danserna gick till, men det hjälpte ju inte så jättemycket när man har två höger fötter och ingen känsla för takt eller så. Men jag försökte iaf några stycken. Danserna är ju inte riktigt några lugna danser, om man inte kom därifrån med minst ett par blåmärken så hade man inte varit där typ. Det förklarar väl den ganska hårda smällen jag fick I ansiktet. Plus att folk vid det laget var mer än lovligt fulla. Men på det hela en ok kväll. Kom inte hem alltför sent så det var ju okej. Kan ju nu säga att jag har gjort det iaf. Ytterligare en grej att lägga till erfarenheterna. Men det var en trevlig kväll trots att jag inte kände någon. 

 
 

Kommentarer

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2013-05-13 23:08:18

Vilken ursnygg baldejt du hade! Vem är de? En kompis, klassis eller vem??? Haha

Svar: Nej, en gigolo som jag hyrde för kvällen ;)
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela