livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Catching Fire

Publicerad 2013-11-25 00:39:37 i Allmänt,

Efter intensivt uppsatskrivande i stort sett hela dagen så var det visst dags att gå på bio. Jag och två tjejer till skulle gå och se Catching Fire, skulle egentligen gått med en annan kompis men den fick förhinder. Och eftersom Rosie jobbar på bion så blev det dessutom extra billigt. Såg första filem och tyckte den var bra. Hade inte läst böckerna innan filmerna kom, men jag läste dem och tyckte de var väldigt bra även om epilogen i tredje och sista boken kanske var lite av en besvikelse. 
 
Filmen var bra enligt mig. Skådespelarna är duktiga och special effekterna var coola. En sak som de ändrat i boken är att Katniss verkar betydligt mer nerkärad i Gale än vad som beskrivs i boken. Men hon verkar iallfall falla för Peeta som det ska vara. Filmen är i övrigt väldigt trogen boken, visst skillnader finns men så är det ju också två olika medium som ska berätta samma story, det är klart att de inte kan vara identiska. Om ni inte har sett den så rekomenderar jag starkt att ni ser den. :D 
 
 

Kommentarer

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2013-11-25 13:01:20

Shit vilke betyg filmen fick av dig! Detta måste betyda att den är grymt bra. Jag vill så gärna se den också :-)

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-11-26 14:52:34

Åå, nu vill jag ju se den ännu mer!
Hoppas någon vill se den med mig i Sverige, hinner nog inte se den här :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela