livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Framme i Budapest

Publicerad 2013-10-30 21:23:46 i Allmänt,

Lämnade huset vid 9.10 idag och var vid Aberdeen Dyce flygplats vid 9.40. Flyget gick 11.50. Inga problem att checka in extra problem, fick gå och betala på ett annat ställe men det var allt. Säkerhets kontrollen inga probem. Första flyget gick till Paris Charles Degaulle. Ingen aning om det är så det stavas men alla fransktalande får ursäkta att jag inte pratar franska och är för lat för att ta upp ett google fönster. CDG kan beskrivas med ett ord, STOR. Blev buss från flyget in till en terminalbyggnad sedan var det en labyring för att ta sig till nästa terminalbyggnad. Inte värre än Amsterdam Schiphol, lite i samma klass. Inga problem med att byta, men som sagt man måste vara redo på att gå en bit när man ska göra ett byte. 
 
Alla butiker var svindyra, så absolut ingen Flygplatshopping i Paris. Matställena hade de gömt i mitten mellan gaterna nedsänkta en halv våning i golvet. Från Paris till Budapest. Hamnade i ett mitten säte, tyvärr dessutom på fel sida för att faktiskt se Paris. Men det var väl bara och bita ihop. Kom fram till Ungern lite tidigare än planlagt. När jag kom fram så var den incheckade väskan med och den kom väldigt snabbt. 
 
När jag kom ut i vänthallen stod min taxi chaufför där med en skylt med mitt namn och destination. Sedan direkt till hotellet. Hotellet är ett lägenhets hotell, så familjen har två sovrum med dubbelsängar och två badrum/toaletter. Den ena har badkar och den andra dusch. Gissa vilka som kommer hävda rätten till badkaret. Gick ut och käkade, hittade en resturang väldigt nära. Hotellet ligger väldigt centralt precis i närheten av St Peters Basilikan. 
 
Nu är det bara att vänta på att övriga familjen kommer hit. Deras flyg är tydligen försenat men någon gång ska de väl komma. 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-10-31 12:30:19

Hoppas du får en bra semester :)

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2013-11-01 14:41:32

Den där CDG är verkligen enorm! Va ju där för nån vecka sen. Men de hade gratis internet i 15min så jag var nöjd :)
Ha de fint på semestern!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela