livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

The Force Awakens

Publicerad 2015-12-18 22:57:45 i Allmänt,

Gårdagskvällen blev det TGI:s och bio på kvällen. inte så svårt att gissa vilken film: STAR WARS-The Force Awakens! De andra två i sällskapet har typ taggat detta sedan innan sommaren, skämt åsido vi bokade biljetterna för över 1.5 månads sedan. Jag har sett alla tidigare filmer och jag brukade tycka de var bra, och tycker väl fortfarande även om det finns saker i filmerna som man numera stör sig på. Men de andra två har läst allt som finns att läsa, det expanderade universumet och bla bla. Om man är ett inbitet Star Wars fan så vet man att de böcker som förut ansågs vara Canon inte längre räknas och därför är de nya filmerna inte alls baserade på några av böckerna. Jag tycker att filmen var väldigt bra, den flörtade väldigt mycket med de ursprungliga tre filmerna och hade bra karaktärer, och även special effekterna var mer lika de ursprungliga tre även om de såklart var uppdaterade. Men det var inte det konstanta CGI som enligt mig dominerar Prequel trilogin. Skådespelarna var riktigt bra,visst det fans plot holes så att säga, tex. varför skulle en person som vill försvinna lämna en skattkarta till vart han gömmer sig? Och varför hade den gamle mannen (som spelas av Max von Sydow) en del av skattkartan? Ska inte avslöja för mycket av filmen, för det vore elakt om det är folk som inte ännu har sett den. Jag rekommenderar den startkt, speciellt om man gillar de ursprungliga tre filmerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela