livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Dålig planering

Publicerad 2015-02-13 10:39:36 i Allmänt,

I onsdags gjorde vi en dagsresa ner till Ediburgh för att lämna in allting för visumansökan. Vi behövde dock ett passfoto att klistra fast på ansökan. Men det ligger en fotobutik på nästa gata så det hinner vi lätt göra innan vi går till Chinease Visa Service sa mitt sällskap som känner Edinburgh lite bättre än mig. MEN det gjorde det inte, eftersom butiken tydligen har lagt ner...Som tur var hittade vi en fotoautomat så vi fick iallafall några bilder. Sedan när vi väl kom till CVS så hade de också en fotoautomat. Väl där så fanns det ingen kö utan vi fick istället problem med att plocka fram alla papper. Sedan behövde vi nog bara 1/3 av alla papper som det stod på hemsidan. Tydligen var det skilda priser för olika ansökande. Det var billigare för mig med svenskt pass, dyrast var det för amerikaner dock. Vi bestämde oss efter lite om och men att få hem det på posten. Det kostade egentligen ganska mycket mer, men annars så behövde vi ju åka ner igen och det skulle ju också ta en hel dag typ. Men nu är iallafall det mesta fixat, tåg bokat, boenden fixade nu håller vi tummarna på måndag. 
 
Efter att vi fixat allt med visumet så hade vi en hel del timmar att slå ihjäl innnan tåget hem gick så det fick bli bio. Jupiter Ascending, bra special effekter men dåligt manus och ingen bra storyline kan man väl sammanfatta den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela