livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Galaxy choklad suger!

Publicerad 2015-03-20 20:26:24 i Allmänt,

Eftersom jag jag lämnade in en jobbig uppsats igår så tänkte jag baka lite på kvällen eftersom jag inte hade något akut skolarbete att göra efter att jag avslutat anteckningar och en artikel. Igår blev det brownies och eclairs. När jag köpte chokladen så tänkte jag att jag skulle testa Galaxys choklad, har testat deras cookie chocoloate förut men nu behövde jag vanlig chocklad och deras var det billigaste som inte var typ tescos eget märke. Köpte en stor chokladkaka på 400g. 
 
Brownien blev bra som vanligt, och chokladen smälte bättre med smöret än Cadburys som ofta klumpar sig. MEN nr jag skulle smälta chokladen för eclarirerna då visade det sig att det var inte alls någon bra ide. Skiten typ "stelnade" direkt så det gick inte att doppa eclairarna i. Gav upp efter några stycken och lämnade dem till idag då jag passerade Lidl och kunde köpa annan choklad. Som dessutom var mycket billigare och funkade mycket bättre. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela