livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Första dagen som Barista

Publicerad 2015-10-23 11:04:24 i Allmänt,

Gissa vem som ska jobba i ett av Campus Cafeerna, jo jag. Inte regelbundet men lite då och då förhoppningsvis. Så jag var alltså tvungen att lära mig göra kaffe. Tränade en timme upp i the Hub vid ett litet kaffestånd upp i matsalen. Sedan ner till det riktiga kafeet i en timme. Det bästa med det hela...maskinerna var olika på de båda ställena. Så medans jag tränade fick jag testa på att göra alla olika sorter med hjälp och sedan fick jag göra alla igen utan hjälp. Så gjorde kanske 16 olika typer av kaffe, och grejer. Det svåraste var att göra Cappucino, hade svårt att skumma mjölken på rätt sätt. Dock blev det lättare där nere då maskinen var bättre. 
 
Kommer dock ha glömt bort allting tills nästa fredag då jag jobbar mitt första riktiga skift i kafeet. Men nu vet jag ju iallafall lite fler kaffesorter och vad skillnaderna faktiskt är. 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-10-23 16:14:56

Nu kanske du börjar dricka kaffe?

Svar: tror inte det. Som sagt hällde ut x-antal koppar med Cappucino och Latte etc. :D
Elin

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2015-10-24 12:45:18

Spännande minsann :-) kul med lite jobb också. Bra mellan plugget..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela