livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Hemma ifrån London

Publicerad 2016-02-18 23:41:54 i Studentliv,

Idag eller ska jag säga inatt så ringde väckarklockan 3.15...då var det dags att checka ut från hotellet och ta sig till Gatwick. Hoppade på bussen som planerat utanför Hyde Park Lancaster Gate, men sedan visade det sig att den hållplats som vi hoppade på när vi kom till London var stängd på grund av vägarbete. Vi blev helt lost, hittade inte Victoria Station och paniken började komma, eller vi hittade stationen men ingenstans att gå in eftersom alla gallergrindar var nere och hur mycket arbeten som bara den. När vi frågade en arbetare vart stationsingången var så svarade han bara med ett irriterat "I don't know" och fnös. Tack för hjälpen människa. Men vi hittade iallafall rätt och hoppade på Gatwick express. 30 minuter senare var vi på Södra terminalen. 
 
Fick gratis varm choklad på Gatwick och resan hem gick trots allt smidigt. Sov, väldigt mycket tills det var dags att jobba. 
 
Resan till London var väldigt produktiv även om det kändes tråkigt att bege sig till biblioteket varje morgon när solen sken. Hade underbart väder varenda morgon. London är verkligen en favoritstad, vet inte ens varför. Bara får sån positv känsla av London. 
 
Bilder ifrån mitt första möte med London: Back in 2008
 
Lite av det jag inte såg i London denna gång.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela