livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Durham

Publicerad 2016-05-27 12:23:00 i England,

Vi hade bestämt oss för att åka söderut och kolla på Durham eftersom jag blivit accepterad för en Master utbildning där. Har fortfarande bestämt mig helt, eller jo om pengar inte var ett problem så är Durham nog det bästa valet. Trots att vi inte hade förbokat ett besök med universitet så sprang vi på två stycken som är ansvariga för de kurser jag ska gå. Bägge två var väldigt vänliga och tog bara sådär typ 1 timma med mig bara för att berätta om programmet och svara på frågor.

Staden är utan tvekan en riktig småstad, om än mysigare och med lite gammelstadskänsla i hela stan än många andra småstäder. Tydligen är Colleget jag blivit accepterat till som Hogwarts endligt professorn jag pratade med. Kandidatstudenterna bor direkt vid slottet. Tyvärr inte vi masterstudenter som bor lite längre bort. Surt tycker jag. Patrick var såld direkt eftersom vi hittade en 2nd Hand bokhandel med jättebra utbud. Vi stannade en natt i Durham och sedan begav vi oss tillbaka till Edinburgh, men inte utan att stanna vid ytterligare ett antikvariat, inhyst i en gammal station. Tydligen var det Storbritanniens 2:a största antikvariat. Vet någon som skulle älskat att vara där.

 Durham Cathedral
Durham Castle
En av x antal kyrkor. Den var lite speciell med den vilda kyrkogarden
Man kunde hyra dessa ekor. Men dets sparade vi till en annan dag
Hotellet 
Huvudbiblioteket i Durham
Arkeologi byggnaden i Durham
Fat Hippo hamburgare :D
Tycker synd om den har stan...
Himmelriket for en bokmal...alltsa jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela