livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vecka 13

Publicerad 2017-04-05 23:48:46 i 2017, Veckosammanfattningar,

Det här inlägget skulle egentligen gått upp i söndags, men eftersom min dator är mer än seg så hände inte det. Dessutom funkar inte SD kort läsaren så kan inte ladda upp några bilder ifrån kameran. Tänkte att när jag bl¨ser hela dator så borde väl den funka igen...men icke. Så vet inte riktigt hur man ska lösa detta.
Förra veckan var vi på science days och underhöll 14-åringar med att snacka om återvinning och skräp. Vet inte om de blev så värst imponerade egentligen. 
 
Sedan hade jag även en seg dag på praktiken, de andra två var lediga. Det blir ganska tråkigt att sitta där själv kan jag lova. Lördagen gick jag på en vintage marknad, blev ett par "nya" skor, en klänning och en kjol. Conversen var dyrast med sina 10£. Man betalade efter vikt vilket var lite kul, men allt tungt kostade max 10£. Så till exempel hade man kunnat köpa skinnjackor etc för 10£ eftersom allting hade det som maxpris. 
 
Men på söndagen bestämde sig jag och Mailin för att bege oss ut på en minihike, Patrick hängde visst på också. Vi körde till Bowlees visitor centre och ställde bilen där. Vi hade hört att det låg ett promenad spår där. Dock hade vi läst att det skulle vara längre. Visade sig att det inte var jättelångt. Men man gick bland annat förbi Highforce waterfall. Vi hade matsäck med oss och stannade och käkade lunch ute i naturen. North Pennines var väldigt annorlunda landskap än i Durham. Ännu backigare, en del vägar var typ serpentinvägar. Det fanns ju typ inga träd utan man såg alla kullar, men upp och ner och småkrokigt och 100km i timmen....Inte för att vi körde så fort, men alla motorcyklister som skulle köra om gjorde nog det. Dessutom körde dom alltid om precis när man mötte någon...På kvällen när vi kom hem till Durham gick vi ner till stan och käkade pizza på en italiensk resturang. 
 
Som sagt...inga foton den här veckan :( Den här kommer ifrån mobilen så inte bästa kvaliten
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela