livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Mål för det nya året

Publicerad 2017-12-31 23:01:00 i Allmänt,

Har nog aldrig avgett några riktiga nyårslöften eftersom man aldrig kommer hålla dem iallafall. Finns ju alltid det vanliga såsom att gå på gym, sluta äta godis och gå ner i vikt. Men sådana löften verkar aldrig hållas. Så tänkte att jag skulle försöka ha lite "nyårsmål" eller saker som jag skulle vilja göra under 2018. Det kan vara saker jag ska försöka bli bättre på, saker jag vill göra och uppleva. 
  • Försöka underhålla den här bloggen lite bättre. Faktiskt göra en veckosammanfattning i veckan iallfall. 2017 lyckades jag nog med det i några veckor men det blev inte ens halva året...
  • Lära mig min systemkamera och lära mig ta bättre bilder. 
  • Aktivt spara pengar och lära mig mer om aktier och fonder. Gärna våga spara i någon typ av aktier eller fonder. 
  • Få ett jobb där jag kan få använding för mina examina. 
  • Laga vegetariskt minst en gång i veckan och laga minst en ny maträtt i veckan. 
  • Åka på en semester, behöver inte vara utomlands men det ska vara en resa på minst 4 dagar med "semestrande", och syftet med resan ska vara just semester. 
  • Bli bättre på att rensa ur alla prylar man har hemma som aldrig används, speciellt kläder som aldrig används. 
 

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2018-02-07 18:48:59

Jag joinar gärna på vegetarisk mat, semester och prylrens!! Håller mest tummarna för jobbet!! Det är du värd :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela