livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vecka 7

Publicerad 2017-02-19 22:25:55 i 2017, Veckosammanfattningar,

Sitter och sliter med nästa uppsats som är så himla korkad att alla i klassen hatar den. Har inte hört en enda säga att frågan vi ska besvara ens är vettig. Annars har det inte hänt så mycket, fick mitt nya objekt som man ska skriva en rapport om...Heja. Fick en hoper pärlor....
 
Tack för den liksom. Måste då skriva en rapport om vad det är, vad de är gjorda av och för. Kultur datum etc. Just det dessutom gick en del av pärlorna sönder bara man lyfter dem. 
 
Ugnen hade pajat när jag kom hem förra söndagen så i tordags kom våran nya ugn. Bara ett litet problem baksidan på ugnen var annorlunda än den gamla så nu går det inte att trycka in den ordentligt utan att riskera gas röret till spisen. Så nu petar den ut liksom en aning, men de ska komma på tisdag och fixa det. Vi kan använda ugnen men den låter en hel del. 
 
Testade även aktiviteter för våran lärohandbok för skolor som vi jobbar med i en av kurserna. Tog även bilder för boken både på aktiva barn och på två vikingar. Dess ska sedan användas till illustrationer i boken. Söndagen bjöd också på en promenad runt Durham. 
 
Bilder ifrån veckan: 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2017-02-21 03:44:08

Ugnar alltså. Så dumt för jag kan inte sluta drömma om pajer, pizzor, bröd och gratänger som kräver en ugn haha. De är allt bra att ha :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela