livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Craigmillar Castle

Publicerad 2017-01-09 13:21:00 i Skottland,

Igår fick jag användning för en av mina julklappar. Mitt medlemskap i Historic Scotland. Jag och Patrick tog bilen och drog till Craigmillar castle där ingen av oss varit förut. Det ligger lite vid utkanten av Edinburgh. Kände inte till det här slottet sedan innan. Det såg nästan lite malplacerat ut vid lite bostadshus och mitt i ett utvecklings område där det verkar som att de bygger mycket nya bostäder. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2017-01-12 16:00:57

spontant lite som Brahehus:) Kul med slott iaf. Kom ihåg när jag som liten var på Öland och kollade på ruinen där, drömde sedan mardrömmar i flera nätter över att vårt hur skuulle brinna ner och förstöras..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela