livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vecka 6 och 7

Publicerad 2019-02-17 20:49:49 i Veckosammanfattningar,

Glömde bort att uppdatera förra veckan så får slå ihop bägge veckorna i en. Här i Edinburgh har blommorna börjat komma upp och det känns som våren är på väg. Dock så kom ju snöovädret i mars förra året så man vet ju aldrig. Förra veckan började jag volontärarbeta i Laruriston Castle. Städar slottet och är gratis arbetskraft för att det är ju det man måste göra för att överhuvudtaget få en chans till ett museijobb nuförtiden. 
 
Lauriston Castle är ett hus/slott ifrån 1500-talet med utbyggnader ifrån 1800-talet. Det har fantastskt läge vid Firth of Forth. Parken är öppen för allmänheten och mycket populärt för hundrastare. Själva huset ägs numera av Ediburgh Council och de driver det som museum. Inne i huset finns en massa föremål ifrån de sista ägarna som samlade på dyra föremål. Så nu ska jag arbeta där varje tisdag i februari för att få mer erfarenhet av att jobba med föremål. 
 
Den här veckan har jag mest jobbat, men även passat på att besöka observatoriet på Calton Hill som är återöppnat och gått till Botaniska med en kompis som behövde ta bilder för en fotografi kurs. Dessutom har jag passat på att baka lite, hittade färsk jäst så blev lite bröd. Dock är jag typ desperat efter ett bättre kylskåp och en faktisk frys skulle inte direkt skada. 
  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela