livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Vecka 9 2019

Publicerad 2019-03-03 23:41:17 i Veckosammanfattningar,

Den här veckan har varit lite annorlunda. Har bara jobbat två dagar, avslutat mitt volontärarbete vid Lauriston Castle så nu är slottet iallafall skinande rent. På onsdagen tog jag tåget ner till England direkt efter jobbet för Patricks Examen så sedan i onsdags har jag typ bara hört militärsnack....För någon som är absolut ointresserad av det militära kan jag tala om att det är svintråkigt! 
 
På examensdagen fick vi kolla på en parad/marsch. De var iallafall synkroniserade. Musikkåren var duktiga och spelade faktiskt lite roliga låtar som The Great Escape och The magnificent men and their flying machine. Lite roligt, men annars var det ganska formellt. Andra höjdpunkten var väl när en av dom tuppa av i ledet. Han klarade sig men fick ledas ut och kom tillbaka till marschen. 
 
Efter det var det gudtjänst, bra predikan, lite tråkig kyrka men värsta var att jag hade något nötskal bakom mig som absolut inte kunde psalmerna men sjöng svinhögt, fel melodi och alldeles för fort. Sedan var det dags för lunch, blev serverade i matsalen, som var väldigt lik colleget i St Marys. Sedan fick jag även lyssna på en presentation över vad de gjort under träningen som gjorde att jag bara hade 2 timmar att ta mig tillbaka till mitt rum för att byta om för balen på kvällen. 
 
Innan vi gick fick vi även se den allra sista flygningen med Tornado planen som numera är pensionerade. Kan säga att alla andra var mer imponerade än jag var. 
 
Balen hade temat Jorden runt på 80 dagar. Så olika rum hade olika teman, Storbritannien, Tyskland med Ompa band och Oktoberfest set up, Marockanskt rum med magdansare och ormar, Matsalen var frankrike med fransk musik och folk kädda i basker typ, roligaste rummet var nog baren som var vilda västern, man kunde både skjuta prick och rida en mekanisk tjur. Det japanska techno rummet var okej också dock väldigt väldigt högljutt. 
 
Tog tåget hem på fredagen. Lördagen gjordes inte mycket. Gick på en löprunda men annars slappades det mest.
 
  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela