livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Lördag

Publicerad 2012-12-01 17:53:38 i Allmänt,

Nästa söndag är det dags för julkonsert och då ska man antingen ha tomtemössa eller glitter i håret. Tomtemössan ligger i Sverige X mil härifrån så det får vara. Ser dessutom bara dum ut i tomtemössa så det får blir glitter, det finns ju överallt eller hur. Och visst det fanns det glitter i de flesta affärerna men det är ju jättetjockt, ser ur puckat ut i håret. Efter att helt allvarligt kollat igenom minst 10 olika affärer hittade jag tillslut ett halvtjockt glitter och vid det laget fick det duga, det är också aningen tjockt men orkade inte leta mer. Tomtemössor fanns det självkart en massa också, men alla var ”korta”, så nej. Dessutom var det iskallt ute, och lite snö, de kallar det visst för det här. Florsocker på marken snarare eller smält glukos.  Det märktes på stan att folk höll på att julhandla, galet mycket folk, köerna var hur långa som helst. Tur för mig att kön var så lång på Primark, hittade en jättesnygg klänning men eftersom jag inte orkade köa så fick det vara och jag sparade £15. 

 

Snö kallar de det
Julgranen, med julkulor och allt
 
Random löv
Hann måla naglarna innan jag gick ut. 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-12-01 19:25:49

Först en fråga. Vill du att jag skickar din tomteluva?
Sedan kan jag berätta att vi har -9 º C och a 5 cm snö. till det en ganska hård vind så det är inte skönt ute.

Svar: Nej, jag har ju köpt glitter! Läs...
Elin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela