livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Lucia

Publicerad 2012-12-13 22:01:52 i Allmänt,

13 December, Lucia firande då hemma i Sverige. Känns lite onormalt att man inte sett ett enda Lucia tåg oh inga går och trallar Lucia sånger. Kollade lite hastigt på SVT play, som bara hackade så jag gav upp det försöket. Det lilla jag såg verkade trevligt. Kan inte riktigt på stå att jag jätte saknar Lucia tågen hemma, de som brukar ses är ju Boxholms Lucia och där är ofta sångförmågan...lämnar den meningen öppen. Ska dock erkänna att jag själv var med ett år och den var en kul upplevelse men vi kunde inte heller sjunga så jag tycker synd om stackarna som lystnar. På jobbet hade de tydligen Folkungaskolans Lucia, de var antagligen lite bättre, är nu ett musik gymnasium och de brukar tydligen varra riktig bra. 
 
Passade på att tvätta en sista gång innan det är dags att åka hem, vill att det mesta ska vara rent när jag kommer tillbaka. Vill inte direkt börja med att tvätta liksom. Sedan tyckte vi att vi skulle vara smarta och gå till middagen lite senare för att undvika kön som alltid är där klockan 5. Så vi gick vid 5:30 när vi var på väg dit blev lite misstänksamma på att så många verkade gå därifrån. Brandlarm visade det sig. Vi kom samtidigt som brandbilen, stog därute i 30 minuter i kylan och ingen säger något. Sedan säger de ni är välkommna tillbaka om en timme....
 
Kom tillbaka, fick våran mat så det var inga problem, men lite irriterande när de talade om vad som hänt. Någon hade gjort bakad potatis i mikron, misslyckats rätt så grovt och lyckats starta brandlarmet. Det var dock inte huvud problemet, problemet var att ingen, varken personal eller brandlarm visste hur man skulle får av brandlarmet....
 

Kommentarer

Postat av: svealinnea

Publicerad 2012-12-14 01:53:27

Du glömde den lilla detaljen att du snackade me mig 2gr på skype;)
Skojar baraXD
Jättekul att ses:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela