livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Bakdag hela dan!

Publicerad 2012-07-16 22:36:31 i Allmänt,

Kom upp kl 10, ganska sent för att vara mig. men i stort sett hela dagen har jag varit i köket och bakat. Målet från början var att baka matbröd,  slutändan blev det lite mindre nyttiga saker också. Vad sägs om kanelbullar eller biskvier. Det första jag gjorde var hålkakor med lingon, de är jättegoda och är smidiga att göra. 
 
 
Nu är frysen full!
 
 
Har dessutom försökt att stämma min fiol, det gick vl sådär. Det var väldigt längesedan jag spelade. Har spelat stråkinstrument sedan trean ända till 2:an gymnasiet men sedan dess har jag knappt hållt i stråke eller fiolen. Men nu så är det då dags igen. Fick förfrågan för några veckor sedan av en bekant att spela oknytt på en sagovandring. Naturligtvis så fick jag i uppdrag att Näcken som lockar ner den vackra prinsessan i vattnen med mitt vackra fiolspel. Vi får väl se hur det går, dessutom har jag numera för långa naglar för att spela fiol men jag ska göra mitt bästa, tänker inte klipa dem för ett ynka barnkalas när jag ändå int lyckats stämma den ordentligt. Har letat upp min prinsesskrona till prinsessan också så att hon blir riktigt kunglig och fin. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela