livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Tisdag

Publicerad 2013-02-26 19:43:27 i Allmänt,

De flesta tisdagar har jag ett jättegap mellan historie seminariet och historie föreläsningen men idag hade jag för en gångs skulle en practical i Arkeologin vid denna tid. Så först en timme biologi och sedan historie presentation. Presentationen gick sådär, min partners del var så många gånger bättre men jag sa iallafall något. Dock visade det sig att det handout vi gjort och skulle ha delat ut till klassen som vi mejlat till våran tutor i söndas för att han skulle kunna skriva ut det. Trodde vi ja, det visade sig att jag råkat skicka det till fel e-mail så klassen blev utan hand out. Men våran tutor sa att det var okej och bara vi mejlade honom det så gjorde de ingenting. Så vi gjorde det, men det tog x-antal försök men till slut gick det. Safari slutade fungera flera gånger när jag försökte bifoga och jag vet inte varför. Frustrerande var det men till slut fick vi iväg det. 
Sedan efter lunchen var det så dags för arkeologi practicalen.Vi jobbade i par med att kolla på olika djurben, riktiga artefakter som vi då skulle komma fram till vad för ben det var och vilket djur det kom ifrån. Och ja det var riktiga ben, våra var ifrån York runt Vikingatiden. Men det var faktiskt en riktigt kul practical, bättre än 2 timmars föreläsning. Klockan åtta är det dags för munkar antagligen om jag orkar ta mig dit vill säga. 
Fick även ett brev och ett vykort idag, dock kom inte skivan jag beställt och som det stod skulle komma idag så jag hoppas den kommer imorgon. Håller tummarna!

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2013-02-26 19:55:17

Vad är det du pluggar? :) Det lät spännande!

Svar: Jag pluggar historia och arkeologi, det är det som ska bli min examen förhoppningsvis.
Elin

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-02-26 20:05:45

Vilken härlig blogg! vill du rösta på min outfit på min blogg? Skulle bli superglad! :) http://mikaaelaandersson.blogg.se/2013/february/februari-21.html

Svar: Tack så mycket
Elin

Postat av: svealinnea

Publicerad 2013-02-26 23:38:59

Heej! Jössea va kommentarer som trillar in nu, du är himla poppis Elin :-) jag skickade idag ett litet paket till min kusin i Sverige, portot hela 110kr!!! De du..

Postat av: Annika

Publicerad 2013-02-27 08:20:33

SV: tack :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela