livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Kommer hem över jul

Publicerad 2013-11-09 19:40:04 i Allmänt,

Ändrade planer igen, nu kommer jag hem igen över jul och nyår. Jobbade tre dagar på NEXT, de andra på jobbet var trevliga men det var en del saker som inte stämde. Vid induktionen så sa de att jag skulle jobba i affären, med kassan etc. och så skulle man träffa sin kontakt person första dagen och få fulla instruktioner. Detta hände inte. Skulle börja onsdagen den 6 november, var det sista de sa till mig innan jag åkte till Ungern, men sen när jag kollar portalen så ska jag börja medans jag är i Ungern. Det löste sig dock men sedan så skulle jag återigen börja måndagen istället. Kommer dit på måndagen och de säger att det är ett extra skift så jag ska vara på lagret. Och det var väl ok för mig, lite kul att testa på det. Dock inte särskilt utmanande. De säger då också att Onsdagen kommer då vara min "riktiga" första dag och att jag då ska vara i affären. Men det stämde inte. Och inte heller fick man någon kontakt person eller klara uppgifter. Det var att plocka kläder och hänga ut dem. Det är kul en kortare tid, men inte hela tiden. 
 
Fick inte heller något kontrakt, så igår frågade jag efter ett kontrakt och då stod det Replen och inte sales assitant vilket var vad de sag ifrån början. Så jag bad att få läsa igenom det först innan jag skrev under. Bestämde mig för att jag inte ville skriva under, lönen var ok, men att plocka fram kläder hela tiden kändes mindre kul och inte så pass bra betalt att jag vill stanna över jul och i slutändan mer eller mindre betala för att få jobba. Nu är ju visserligen Karma en bitch så nu kommer jag väl aldrig mer få ett jobb och definitivt inte i sommar. Men men

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela