livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Rememberance Sunday

Publicerad 2013-11-10 14:35:20 i Allmänt,

They shall grow not old, as we that are left grow old. Age shall not weary them, nor the years condemn.At the going down of the sun and in the morning,We will remember them.

Idag så är det Rememberance Sunday. Det är en minnesdag för de som dog framförallt Första och Andra Världskriget, men även alla andra som offrat sig för sitt land I andra krig. På grund av det här så var det en speciell gudtjänst med folk ifrån olika delar av försvaret. Blev inbjuden på grund av att en kompis skulle marcha, det en orkester, armen, flottan och flygvapnet. 

Insåg igår att alla skulle ha på sig sina Vallmo blommor, det är plast blommor de köper för att skänka pengar till veteran föreningar etc. och stöd för anhöriga. Så jag fick rusa ut igår kväll. Gav visst överdrivet mycket pengar. Normalt ger mantydligen 50p, jag fattade ju inte det så jag la I 2£. Min kompis höll på att få en hjärtattack när jag sa det. Visst är det lite irriterande, men jag tänkte att va fasen vi köper ju majblommor för en 20 för en liten en så då kan jag ju betala ca lika mycket igen.

Gudtjänsten var stämningsfull om än väldigt formell på samma gang. Det var representater från universitet också. Efteråt var det mackor och kaffe, efter att alla som marchade blivit inspekterade. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela