livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Ungern

Publicerad 2013-11-06 22:02:00 i Allmänt,

Några dagar för sent. Kom hem i söndags ifrån Ungern men har inte uppdaterat något eftersom jag har så mycket annat skit att göra och så är man lite lat också ska ju erkännas. Kom till Ungern på onsdagkvällen utan problem. Taxi chauffören stod och väntade med en skylt med mitt namn och min destination ungefär så som man ser på film. Resan till hotellet tog väl en 30 minuter, precis när taxin skulle svänga in på hotellgatan så är det en fartstopp, då hoppar chauffören ut och trycker på en knapp så sänks farthindret ner och blir till en gatbrunn.
 
Fick vänta lite på övriga familjen som flög från Sverige, de kom vid midnatt. Efter midnatt så kom även den förlängda släkten och det blev ut och ta en öl. Eller inte öl för min del, en sex on the beach, med betydligt mer alkohol än vanligt. Dagen efter blev det lite sighseeing, upp till slottet och vandra runt lite. Åkte även på en hop-on, hop-off buss tur och flodresa både på kvällen och på dagen. Musee besök och ett kyrkobesök, fick i alla fall klättra upp i ett Blev lite, ytterst lite shopping i alla fall för mig. Syrran köpte väl halva Budapest.
 
Resan hem gick lite skakigare, blev att springa till gaten i Amsterdam och naturligtvis så kom resväskan lite senare än tänkt. Den kom dagen efter. Sammanfattningsvis kan väl sägas att Budapest är vackert, påminner mycket om Polen. Billigt och bra, väl värt en resa.
Största minuset: hann inte gå till ett bad och spela schack med någon gammal gubbe, det får bli en annan gång.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-11-07 14:59:36

Ser fint ut :)
Dit kanske vi 4 kan åka ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela