livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

60 frågor!

Publicerad 2014-03-14 02:14:11 i Allmänt,

En lång lista med frågor och svar helt stulen från en annan blogg. Listan kommer ifrån http://bellalindquist.blogg.se

1.    Hur gammal är du? 21, going on 22 som man säger. Fyller 22 i oktober. Hemska tanke! 

2.    Hur gammal känner du dig? Hm ibland väldigt gammal, typ 30 och tråkig redan.

 

3.    Vad har du gjort i dag? Gått på föreläsningar, handlat, misslyckats med att plugga. Somnade klockan 18 och vaknade igen 22.30. Plugga var det visst jag skulle göra…

 4.    Vilken film såg du senast? Såg på Sagan om Ringen i onsdagskväll, däckade totalt. Hela gänget dog innan midnatt.

5.    Vem ringde du senast? En kompis för att diskutera något oviktigt antagligen

6.    Är du besatt av någonting? En del tv-serier, blir helt uppslukad. Gäller även filmserier och böcker. Var mycket värre när jag var yngre men är fortfarande inte helt fri från det. Om jag läser en rikgit bra bok kan jag bli helt okontaktbar. Jag varken hör eller ser något annan än boken. 

7.    Är du rädd för blod? Nej inte för blod. Hallå är tjej, finns något som heter mens…Men däremot är jag inte jätte förtjust i att se uppsprättade kroppar och ruttnande lik etc.

8.    Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i sängen och skriver detta istället för att plugga eller sova för den delen.

9.    Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Eh nej, eller det står totalt stilla i skallen just nu, pinsamt värre. 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej jag har ju inte svarat eller hur?

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Grått, svart och tartan (vet att tartan inte är en färg men har väldigt mycket som är just skottsrutigt). 

12. När vaknade du i dag? Vid 8.30 tror jag.

13. Vilken är din favorithögtid? Måste väl säga julen för all ledighet och all härlig stämning.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Någonstans utan måsten och med härligt väder. Behöver inte vara jättevarmt men tillräckligt så man slipper jacka!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Har nog aldrig varit på en plats som jag absolut skulle avsky att återvända till. Känner inget behov av att återvända till en del platser men är det samma sak? Kommer ju  inte att boka en resa till de platserna direkt men skulle ju inte tacka nej om man fick det i alla fall.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Lycklig och utan alltför mycket hälsoproblem. Gärna resandes, finns ju så mycket jag vill se.

17. Vad lyssnar du på just nu? Ingenting just nu, mina egna hjärtslag i hörlurarna. Annars är soundtracket till Frozen väldig poppis just nu. Björn Afzelius är inte heller dålig.  

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, jag har lyckats slå ut en flisa ur en knoge typ nör jag var 10 men det är nog det närmaste.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, bröd, oboy, smör, apelsinjuice

20. Vem är din favoritkändis? Gillar lite olika kändisar ör olika saker vid olika tillfällen. Men verkar alltid komma tillbaka till bland andra Josh Groban, Natalie Portman.

21. Vad är du på för humör just nu? Irriterad på mig själv och alla andra. Irriterad på mig själv för att jag inte tar tag i livet. Irriterad på den som gör att jag nu måste stanna uppe till 3 för att släppa in dom.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nord Amerika och Asien.

23. Snarkar du? Tydligen ganska illa, har aldrig väckt mig själv.

24. Vilka yrken har du provat på? Praoat på en blomsteraffär och ett dagis. Har jobbat som guide och receptionist, simlärare och butiks säljare.

25. Hur går du helst klädd? Strumpbyxor, knälång rutig kjol med vit blus, eller en långärmad v-ringad stickad tröja över. 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpion

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad, älskar Lindor choklad! Annars funkar alltid lösgodis fin fint det med. 

28. Vad sa du senast? See you later, till en kompis som skulle iväg.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? I grundskolan var jag bra på det mesta, men favoriten var Syslöjd, SO och NO. Gymnasiet, tyckte jag var bra på biologi men fick bäst betyg i tyska. Nu har vi ju inte ämnen på samma sätt nu är det ju kurser och då pendlar det hej vilt.

30. Vad har du på dig just nu? Grå stickad, v-ringad tröja, vitt linne och veckad grå kjol 

31. Vilken är din favoritaffär? Älskar hobbyaffärer i stil med panduro, second hand affärer är skitkul dem också.

32. Vad har du för storlek i kläder? Medium/large, oftast large.

33. Vad har du i dina fickor? Stenar och annat krimskramsl, strandglas. Min mobil, nyckar 

34. Vad köpte du senast? Köpte en ny väska häromdagen, annars matvaror.

35. Hur många gånger har du flyttat? En gång från Kina till Sverige, sedan en gång inom sverige, sedan från Sverige till Skottland och så en gång inom Skottland så det blir väl 4 gånger hittills.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån) Kniv, rep, tändstål

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag  är en sova hela tiden människa nu för tiden. Annars brukade jag aldrig ha problem med att gå upp tidigt eller att lägga mig sent.

38. Senaste filmen du såg på bio? Frozen!

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej

40. Har du någon gång badat naken utomhus? När jag var liten antagligen, men inte så jag kommer ihåg. 

41. Vad åt du till frukost? Baconmacka och apelsinjuice

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var man alltså 11, skulle fylla tolv. Gick i fyrann antar jag. Hade inte mycket kompisar men var nog ganska nöjd med livet i alla fall. Skolan var enkel så hade mycket tid över för annat.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Vad räknas som speciellt? Fick blommor av pojkvännen förra veckan.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Fönsterbrädan eller nattduksbordet.

46. Vad var det sista du åt? Fajitas, ett glas oboy.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Allt mellan 7 och 9.

 48. Är du blyg? Ibland! Det kan vara jobbigt att träffa nya människor men det går bättre om jag är helt ensam och inte känner någon.

49. Har du något tatuering? Nej, men jag drömde att jag gjorde en häromnatten. Den var inget vidare. 

50. Har du varit med om en bilolycka? Nej, eller har kraschat en backspegel nör jag skulle ut ur garaget.

51. När flög du senast? När jag flög tillbaka till Skottland efter jullovet i januari.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Inget som jag direkt kan komma på. Men det finns väl saker man inte berättar för vem som helst.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Promenader, cykling och simning

54. Har du några husdjur? dammråttor

55. Vill du gifta dig? Någon gång, någonstans med någon. 

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma uppe i Hälsingland, Alfta. Pappa i Östergötland, Boxholm

57. Har du någon gång ringt polisen? Nej 

58. Vilka är dina största svagheter? Jag är lättirriterad, otålig och envis till tusen.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Princess, annars har jag nog aldrig haft något särskilt.

60. Vad ska du göra imorgon? Föreläsningar

 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Svealinnea

Publicerad 2014-03-14 06:15:47

Jag kan inte sova, ligger o längtar exter min fil-frukost. Jag lider av en allvarlig filmjölksabstinens just nu o äter inget annat haha. SÅÅÅÅÅÅ GOTT!

Postat av: Linda

Publicerad 2014-03-14 16:35:23

intressant inlägg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela