livinginthesilvercity.blogg.se

En blogg om och av mig :)

Lyxlunch och Massage

Publicerad 2015-11-11 22:42:29 i Allmänt,

Idag var det dags att använda min födelsedagspresent. Fick en lyxlunch och en spa behandling/aroma massage av Patrick i present. Han hade bokat in det på Malmaisson som är en lyxigt hotell, resturang och spa. Så jag och en tjejkompis begav oss dit vid 12 tiden. Allting var betalat och klart. Dock gick vi lite längre än vi behövde då vi hoppade av bussen på fel ställe men men, lite motion har ju aldrig skadat. 
 
Vi fick fri champagne när vi kom dit, och sedan så fick man välja förätter och huvudrätter. Det ingick två rätter i presenten och vi tyckte att förrätterna såg godare ut än efterrätterna, annars är jag mer en dessert person än starter. Älskar mina sötsaker men tänkte också att jag har ju redan jättegod kladdkaka med daimganache i kylen hemma till kvällen. 
 
Vi tog lite olika rätter, jag valde

Roast heritage beets-Severn & Wye hot smoked salmon, horseradish crème fraîche översättning: rökt lax och rödbetor och något mer till förätt. Väldigt gott, dock kunde dom väl skippa balsamvinägern... Till huvudrätt valde jag Black Angus beef short ribs, shallots & smoked pommes mousseline: något slags biff verkligen urgott, så mört och  rökt potatismos, shallotenlök och rödvinsås. Det smakade jättegott

Efter maten så var det dags för massage, så vi tog hissen en våning ner till spaat. Hade en väldigt trevlig massös. Jag har aldrig fått ordentlig massage i hela mitt liv så det var spännande. Fick välja olika oljor. Det var väl skönt och avslappnande till delar, men mest låg jag nog och tänkte när det skulle vara över hehe. 
 
Sammanfattning: Malmaisson har underbar mat och fanastiskt trevlig personal. Massagen var kul att ha testat men som jag sa till Patrick innan så var det inte precis det som jag önskat mig. Själv känner jag nog ingen skillnad efter massagen men Abby tyckte det var jätteskönt så det kanske är en smaksak. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Feel free to explore och lämna gärna en kommentar eller två :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela